انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  انتشار نمرات دروس تصحیح شده امتحانات نهایی پایه دوازدهم از امروز (۱۶ تیر ۱۴۰۳) جزئیات پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت زائران اربعین از مرزهای باشماق، خسروی و تمرچین با اجرای متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می‌یابد؟ ۵۶ درصد حجاج و عوامل به ایران منتقل شدند | جان باختن ۲۷ زائر ایرانی در عربستان ترافیک سنگین در ملک‌آباد، استقلال و تقاطع گاز | تصادف دو موتورسیکلت با یکدیگر، جان یک راکب را گرفت (۱۶ تیر ۱۴۰۳) آغاز ثبت نام متقاضیان زیارت اربعین از یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ + آدرس سامانه ۳۰ درصد زنان مبتلا به پوکی استخوان هستند  نقش والدین در شناسایی مشکلات سلامت روان فرزندان چیست؟ پیش بینی هواشناسی ایران (شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳) | هشدار زرد هواشناسی برای ۱۱ استان
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد 

  • کد خبر: ۲۳۷۵۹۰
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد 
استادیار گروه جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کیست مویی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های نشیمنگاهی در بین جوانان، افراد مسن و به خصوص مردان است که در اثر برگشتن مو به داخل پوست و رشد آن اتفاق می‌افتد. اگر کیست مویی درمان‌نشده باقی بماند، عفونت ایجاد می‌شود و در موارد بسیار حاد، ممکن است عفونت وارد جریان خون شود که خطرات زیادی را به همراه می‌آورد. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیدحامد شریعت‌رضوی با اشاره به اینکه کیست مویی به‌علت مسائل ژنتیک و مادرزادی یا اکتسابی بروز می‌کند، خاطرنشان کرد: این عارضه در هر قسمتی از پوست می‌تواند اتفاق بیفتد، ولی شایع‌ترین آن از نوع مقعدی یا همان پایین کمر است. 

فوق‌تخصص جراحی کلورکتال تصریح کرد: در ابتدا ممکن است به غیر از فرورفتگی کوچک و گودی مانند روی سطح پوست، علائم قابل‌توجهی نداشته باشد. با این حال، هنگامی که کیست آلوده شود و رشد کند، به‌سرعت به یک آبسه مقعدی (بافت متورم و ملتهب پر از چرک) تبدیل می‌شود.

دکتر شریعت‌رضوی با بیان اینکه در مرحله اولیه، فرد فقط یک برآمدگی کوچک مثل تیله پشت خود حس می‌کند، ولی وقتی بیماری پیشرفت کند، علائم آن نیز متفاوت ظاهر می‌شوند، ابراز کرد: تورم و ملتهب‌شدن کیست، درد هنگام نشستن یا ایستادن، قرمزشدن پوست و احساس درد در اطراف ناحیه، خارج‌شدن چرک یا خون از آبسه، ایجاد بوی بد از محل کیست، مو‌های بیرون‌زده از ضایعه یا ایجاد بیش از یک کیست سینوسی، یا سوراخ در پوست ازجمله علائم کیست مویی است. 

وی با اشاره به اینکه چاقی مزمن، ابتلا به مشکلات هورمونی، محدوده سنی جوانان، سبک زندگی بدون تحرک و ورزش‌نکردن، برخی از عواملی است که می‌تواند زمینه ابتلا به کیست مویی را افزایش دهد، بیان کرد: اشتغال به مشاغلی که نیاز به نشستن طولانی‌مدت دارد و مو‌های سفت یا درشت زائد در بدن از دیگرعوامل زمینه‌ساز ابتلا به بیماری کیست مویی است. 

فوق‌تخصص جراحی کلورکتال و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بهداشت و شستشو و حذف مو‌های زائد با کرم نظافتی یا ماشین‌های موتراش در جلوگیری از ابتلا به کیست مویی موثر است، گفت: البته اگر پوست آسیب دیده باشد، نباید تا بهبودی کامل از کرم‌های موبر استفاده کرد؛ زیرا محتوای این کرم‌ها می‌توانند محرک و زمینه‌ساز عفونت زخم باشند. 

وی بیان کرد: ۳ تا ۱۱ جلسه لیزر مو‌های زائد در کاهش خطر ابتلا به کیست مویی موثر است و در هنگام لیزر نیز حدود سه یا ۴ سانت اطراف محل کیست را نیز لیزر می‌کنند تا از عود دوباره آن پیشگیری کنند. 

دکتر شریعت‌رضوی با بیان اینکه فعالیت‌هایی که باعث اصطکاک می‌شوند مانند نشستن طولانی‌مدت، ممکن است باعث عود دوباره بیماری شوند، گفت: شایع‌ترین مکان برای بروز کیست مویی، شکاف بین باسن است و یکی از مهم‌ترین علل بروز آن تعریق زیاد و bma بالای ۲۵ است که احتمال بروز مجدد را تشدید می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->